دویست و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر حسن آباد روز چهارشنبه مورخ 1400/4/23 در محل ساختمان شورا تشکیل و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید ، نامه های رسیده بررسی 4 مصوبه به شرح ذیل از تصویب اعضای محترم شورا گذشت : 

  • شهردارمحترم طی نامه شماره 21443/7/99 مورخ 3/11/1399 و نامه شماره 5810/1400 مورخ 7/4/1400 اعلام نموده اند احدی از شهروندان قطعه زمینی به مساحت 58/303 متر مربع در حاشیه میدان ورودی شهرحسن آباد در مالکیت داشته اند که زمین وی در طرح اجرای میدان قرار گرفته است . نامبرده در سال 1388 به شهرداری مراجعه و طی صورتجلسه ای مقرر شد قطعه زمین شماره 125 به مساحت 200 متر مربع از تفکیکی طاهری و شرکا باقیمت کارشناسی رسمی بعنوان معوض به نامبرده واگذار گردد ، سپس مجوز شورا نیز به شماره 117/104 مورخ 15/2/1388 اخذ گردید ولی بعلت عدم پیگیری موضوع از طرف نامبرده که توسط ایشان نیز اعلام شده ( بعلت اینکه در خارج از کشور بوده اند) ، موضوع منجر به تنظیم صورتجلسه انتقال زمین نگردید و پرونده بلاتکلیف باقی ماند و مراحل انتقال اسناد مالکیت صورت نپذیرفت0 قطعه زمین شماره 125 بعلت عدم انتقال اسناد مالکیت در سال 1397 از طریق مزایده عمومی به فروش رسید 0 در حال حاضر مشارالیه به شهرداری مراجعه و خواستار انتقال اسناد مالکیت قطعه زمین خود ( به مساحت 58/303 متر مربع واقع در طرح میدان ورودی شهر به نام شهرداری) و دریافت یکی دیگر از قطعات همجوار قطعه اولیه مورد توافق در همان تفکیکی را دارد0 لذا شهرداری خواستار مجوز مربوطه جهت اجرا شده اند که پس از تبادل نظر و با عنایت به توضیحات مذکور ، واگذاری یک قطعه زمین مسکونی از تفکیکی مورد بحث ( طاهری و شرکا) با قیمت کارشناسی رسمی به نامبرده حسب ضوابط و مقررات مربوطه به تصویب شورا رسید .
  • شهردار محترم طی نامه شماره 22415/10/99 مورخ 13/12/1399 و نامه شماره 5930/1400 مورخ 9/4/1400 اعلام نموده اند تعداد 10 عدد کیوسک در بلوار امام خمینی (ره) در حال فعالیت میباشند . لذا در نظر داریم نسبت به اجاره اماکن کیوسکهای فوق در سال آینده برابر 20% افزایش نسبت به نظریه کارشناسی اقدام نمائیم و خواستار مجوز مربوطه جهت اجرا شده اند که پس از تبادل نظر و با عنایت به اینکه سالیان درازی کیوسکهای مذکور در اختیار متصرفین قرار داشته و امتیاز برق و بعضا آب توسط نامبردگان خریداری شده ، همچنین دارای پروانه کسب از اتحادیه و مجوز اداره ارشاد نیز میباشند ، از طرف دیگر کیوسک منصوبه به همراه اقلام مورد نیاز توسط متصرفین تهیه گردیده وصرفا فضای مربوط توسط شهرداری اجاره داده میشود ، لذا تمدید یکساله قرارداد با افزایش 35% اجاره بها نسبت به قیمت کارشناسی پیوست ، حسب ضوابط و مقررات مربوطه به تصویب شورا رسید.
  • شهردار محترم طی نامه شماره 3116/1400 مورخ 28/2/1400 یک نسخه صورتجلسه فیمابین شهرداری و احدی از شهروندان را ارسال و اعلام نموده اند نامبرده 7200 متر مربع زمین در ید مالکیت داشته و 5205 متر مربع از قطعه فوق را در سال 1372 تفکیک نموده اند  و الباقی زمین ( به متراژ 1995 متر مربع ) را درهمان سالها ، بصورت غیر مجاز تفکیک و به دیگران واگذار نموده اند . نامبرده در حال حاضر و به منظور رفع مشکل مالکین فعلی که درخواست پروانه احداث بنا دارند ، درخواست تفکیک الباقی زمین به متراژ 1995 متر مربع در راستای قانون 101 شهرداریها را نموده اند ، و از آنجا که الباقی زمین در اختیار مالکین جزء قرار دارد و عملا امکان تامین سهم شهرداری وجود ندارد ، خواستار پرداخت قدرالسهم شهرداری بصورت ریالی برابر نظر کارشناس رسمی  شده اند (معابر حاصل از تفکیک رایگان به شهرداری واگذار شده است) . لذا با عنایت به مراتب فوق و باستناد تبصره 3 و 4 ذیل ماده 101 قانون شهرداریها ، درخواست فوق حسب ضوابط و مقررات مربوطه به تصویب شورا رسید.
  • شهردارمحترم طی نامه شماره 4496/1400 مورخ 18/3/1400 اعلام نموده اند شرکت رایانه حساب ره آورد افق طرف قرارداد استرداد مالیات بر ارزش افزوده شهرداری از امور مالیاتی خواستار تمدید قرارداد خود شده اند که پس از تبادل نظر ، با توجه به اینکه قرار داد فی مابین در مدت زمان مربوطه (تابستان 98 الی پایان سال 99) نتیجه ای جهت شهرداری در پی نداشته و از طرفی مقداری از کار توسط شرکت مذکور انجام شده ، لذا تمدید یکساله قرارداد مربوطه ، ضمن کاهش 5 درصدی حق الزحمه نسبت به قرارداد اولیه ( 10% حق الزحمه از وصول مطالبات) و مشروط به تضمین انجام تعهد (توسط شرکت مذکور) مبنی بر استرداد وجوه پرداخت شده توسط شهرداری به فروشندگان و پیمانکاران که تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده از 1/7/1387 لغایت 31/6/1400 پرداخت شده است، به تصویب شورا رسید :

 

  • 1-اخذ ضمانتنامه بانکی لازم توسط شهرداری از شرکت رایانه حساب ره آورد افق به میزان ده درصد مبلغ شناسایی شده توسط آن شرکت از محل مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده توسط این شهرداری تا پایان سال 99
  • 2-تعهد مبنی بر پیگیری و تعیین تکلیف نهایی وضعیت استرداد مطالبات شهرداری بابت وجوه پرداخت شده توسط شهرداری که تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده به فروشندگان کالا و خدمات و پیمانکاران عمرانی و خدماتی از تاریخ 1/7/87 لغایت 31/6/1400 پرداخت شده است و استرداد وجوه فوق حداکثر تا پایان شهریور ماه سال 1400
  • 3-تعهد مبنی بر اینکه در صورت عدم استرداد وجوه پرداخت شده شهرداری مبلغ هزینه هایی که ظرف مدت قرارداد به شهرداری تحمیل شده است. از ضمانت نامه بانکی برداشت خواهد شد.